orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

satu cerita - # part 8

assalamualaikum semua .




Julie memejam matanya . tidak pasti apa yang dia rasakan sekarang . hanya satu yang dia pasti ialah situasi yang dilaluinya kini tidak membenarkannya untuk tersenyum & gembira . mindanya kembali teringat kejadian di bilik bacaan ayahnya . 

" Julie , ayah minta maaf . ada perkara yang perlu ayah katakan dan harap Julie terima . Ibu & adik Julie masih tidak tahu akan hal ini . ayah tahu kita agak rapat jadi ayah rasa ayah perlu bagitahu Julie dahulu . ayah takut Julie tak dapat terima semua ni tapi kita semua perlu melaluinya sekarang . " suara ayah kedengaran hambar sekali . 
" ya , ayah beritahu sajalah .
" Julie , ayah sekarang . . . ayah sekarang sudah kesempitan wang . keluarga kita bakal mengalami kegawatan ekonomi seperti dulu lagi. ayah dah cuba sedaya upaya untuk elakkan tapi dalam keadaan sekarang , kita memang perlukan wang yang banyak sebab Julie dan adik akan bersekolah tak lama lagi. kita tiada hutang tapi bil-bil yang perlu dibayar menyesakkan lagi keadaan . ayah tahu Julie pasti sedih sebab Julie tak biasa susah . maafkan ayah, Julie "
" benarkah ayah ? " Julie seakan tidak percaya . hatinya pecah . air mata mula bertakung . dengan lemah sekali ayahnya menganggukan kepala mengiyakan .
" ayah , bukan Julie tak biasa hidup susah , malah sebelum ni perkara sebegini sudah pun berlaku pada keluarga kita . tapi ayah , bagaimana dengan yuran sekolah , atau apa-apa keperluan lain ? "
" kalau sikit , ayah masih mampu. ibu kan masih bekerja . ayah pun . cuma kita tak mempu menampung perbelanjaan yang memakan banyak wang . . . maafkan ayah ... "
" tak ayah . Julie tak apa-apa . ayah berusahalah . Julie akan cuba cari kerja sambilan . apa lagi yang boleh Julie lakukan , Julie cuba . Julie tahu Julie masih bersekolah tapi kita terpaksa .

suasana dibilik bacaan ayah tegang. Julie terus meluru masuk kebiliknya meninggalkan ayah dibilik bacaan itu . puas dia cuba lupakan apa yang berlaku tetapi ingatannya ligat mencerna kejadian tadi. tetapi sekurang-kurangnya ayah masih mempunyai kerja . ingatannya kembali bertaut pada kisah lalu dimana keluarganya mengalami kegawatan ekonomi seperti sekarang . ayahnya tidak lagi bekerja kerana masalah yang melanda ditempat kerjanya . bukan senang untuk orang berumur macam ayah dapat kerja . 

" kenapa ya Allah perkara ini terjadi lagi ? bagaimana aku & keluargaku nak teruskan kehidupan didunia serba moden ni . . . aku berharap kali ini tidak terlalu lama seperti yang pernah berlaku dahulu . . . "

Julie menarik nafas dalam-dalam . .  merenung siling biliknya . . memikirkan apakah yang akan berlaku esok . . . 

THE END

cerita merapu ini adalah rekaan semata-mata dan diadaptasi daripada imaginasi pemilik blog ini . sekian . 

Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥