orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

guru & pelajar

assalamualaikum semua (:




wuhuu ! 
siapa tak kenal a well-known Hanis Zalikha si beauty with brain ! 
I adore her so much ! 
seems like she has a perfect life . yeah .

btw , tadi scroll ig dan terbaca satu post dari Hanis Zalikha pasal "our education"
and bila baca komen dari para pelajar kat post tu I think "yeah , I've the same reasons why sometimes I skip their class , tetiba jadi tak minat nak belajar , rasa tersisih & bla bla
but when I read comments from teachers I feel like "macam mana dorang begitu tabah


*klik gambar untuk tumbesaran*


tipu kalau aku cakap aku tak pernah rasa tak diperlukan dalam kelas . tak pernah kena herdik . tak pernah kena sindir . semua tu dah pernah rasa dah . tapi semua benda yang cikgu buat kat aku tu bersebab . aku minat sangat subjek sains . bila belajar sains & bila aku dah faham apa yang cikgu ajar tetiba cita-cita nak jadi seorang doktor tu turn on . tetiba ada satu perasaan seronok . but sometimes aku gagal jugak nak faham certain yang cikgu ajar even dia dah explain dalam pelbagai cara . aku nak bertanya tapi kan beliau dah terang dalam pelbagai cara but I still didn't understand & aku rasa malu sangat dengan kawan-kawan sekelas . lepas tu bila cikgu tahu kau tak faham & cikgu cakap budak kelas belakang pun boleh faham why not u ? 
malu sangat . lepastu kena sindir , kena attack dengan cikgu tu asyik kau je kena jawab soalan . bila tak dapat jawab tunggu je lah kena bebel or ada hukuman . siapa je yang tak sedih & sakit hati . bila time subjek sains je aku dah malas nak masuk kelas cikgu . mula rasa nak skip class tapi Qila selalu suruh jugak aku masuk kelas tu . yes ! kalau aku skip aku rugi & maybe nama naik kat disiplin . nak tak nak aku tetap masuk kelas . bila cikgu dah selalu sangat sindir aku , aku tetiba jadi bersemangat nak belajar . even result tak gempak mana but still , aku berjaya improve markah subjek tu . 

berlainan pulak dengan subjek math . math adalah satu subjek yang aku sampai sekarang masih lembab seperti kura-kura . 2 tahun belajar math kat smk 2 tahun jugaklah math aku gagal . math jugaklah yang mencacatkan gred aku . tapi bila form 3 math aku tak pernah gagal dah . dan markah yang aku dapat tak pernah mengecewakan . some reason is cikgu math form 3 aku tu handsome + comel (: hehehehehe . dia tak pernah tinggi suara dalam kelas . selalu sabar dengan kerenah beberapa pelajar lembab macam aku ni . kadang-kadang aku tertidur time kelas dia tapi dia tak pernah kejut aku & marah-marah aku sebab tidur dalam kelas dia . aku agak segan nak tanya kalau aku tak faham sebab dia cikgu lelaki and aku minat dia so macam AWKWARD sikit but dia yang selalu datang kat meja aku & panggil pelajar mana yang tak faham tu & dia ajar sekali .aku rasa terharu sebab sebelum ni takde cikgu math yang buat macam tu ): dan selepas tu aku dapat faham apa yang aku tak faham sebelum ni . agak kelakar bila benda tu senang aku yang rumitkan jalan kerja dia . ahahaha (: dia selalu akan cakap " awak kena faham konsep ! "

so , ini cerita aku . korang pun mesti ada pengalaman yang best & tak best pasal cikgu ni kan (: 
apapun , takde cikgu yang nak pelajar dia gagal . kalau pelajar dia berjaya , maknanya dia pun berjaya menjadi seorang pendidik (:

Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥