orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

mencuri demi kebaikan ?

assalamualaikum semua . 

mencuri ? pencuri ?

lumrah , kalau dah ada bersangkut paut dengan curi ni mesti masyarakat akan menganggap ianya sesuatu yang jahat . 

curi // kita ambil barang seseorang atau sesuatu tanpa dia tahu atau tidak disedari . 

tapi yang mencuri ni mesti ada niat masing-masing . 
ada alasan tersendiri . 
tak dinafikan orang yang mencuri ni terlalu sinonim dengan orang jahat . 
walhal ada je orang yang mencuri tapi dia punya niat baik . 

mungkin ada sebab-sebab tertentu dia terpaksa mencuri walaupun niat dia baik . 
lagipun bukan semua orang berfikiran terbuka dan akan terus menghulurkan bantuan ,
bukan semua orang akan memberikan apa yang dia nak dengan seadanya , 
bukan semua orang faham kenapa dia mencuri sedangkan ada je jalan lain yang lebih baik . 

lepas mencuri itu dia mungkin rasa puas setelah dia dapat apa yang dia inginkan . 
ada pencuri baik akan mendoakan kesejahteraan orang yang dia dah curi barang orang tu . 
ada pencuri baik akan berterima kasih dalam diam . 
ada pencuri berniat akan menggantikan apa yang dicuri nya setelah dia mampu nanti . 

tapi persoalan , 
dosa kah dia walaupun dia berniat baik ?
dosa kah dia walaupun dia berniat nak gantikan balik barang yang dicurinya ?
dosa kah dia ..............

aku faham perasaan orang yang barang nya dicuri . 
terkadang laju sahaja mulut menyumpah seranah , caci maki & ada jugak mengatakan 'aku haramkan barang yang dia curi'
tapi cuba kalau kita yang terpaksa menjadi pencuri itu suatu saat nanti ?
apa perasaan kita bila orang yang kita curi barang dia tu menyumpah seranah kita ?

konklusi , 
fikir . sejenak .

Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥