orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

Ibu bapa mengungkit ?

assalamualaikum ...

selalu kita dengar anak yang selalu mengungkit kepada ibu bapa mereka. tetapi kali ni ibu bapa pulak yang mengungkit pada anak nya . agak-agaknya bagaimanakah kehidupan anak-anak yang ada ibu bapa yang suka megungkit segala pengorbanan yang mereka lakukan ?
memang ibu bapa telah berkorban wang , masa , tenaga dan segala-galanya tapi bila mengungkit tu kedengaran macam tak ikhlas diatas segala apa yang mereka telah lakukan .

bila anak buat salah , 
mulalah "lepasni kau takpayah nak minta aku macam-macam. penat bela kau . menyusahkan aku je. kau tahu tak dah banyak duit aku belanja nak besarkan kau"

bila anak minta sesuatu ,
mulalah "kau ni tak abis-abis nak duit je. ingat aku ni apa cop duit. ingat sikit jimat la. boros je"

bila anak tak nak belajar ,
mulalah "kau ni asyik main je. tak reti nak belajar ke ? dah lepasni takpayah pergi sekolah kau duduk je rumah. buat habis duit je hantar kau pergi sekolah"
(selalu ibu bapa bukan nampak pun anak dia tengah belajar tapi selalu nampak anak dia main je . pastu kena cop tak belajar ah)

bila anak tak dapat keputusan yang elok ,
mulalah "kau kat sekolah buat apa ? buat penat je aku beli macam-macam nak bagi kau pandai tapi keputusan macam ^@#^$ ! takde perubahan. kalau dah bodoh , bodoh je la."

sedih je dengar . 
kalau anak yang baik , tapi mak ayah dia selalu buat macam ni mesti rasa "mungkin mak ayah dia rasa kalau  dia takde lagi bahagia kott" tapi kalau anak yang memang terang-terang tak kenang budi , tade effect kalau mak ayah dia cakap macam ni . 

persoalannya ,
wajarkah ibu bapa mengungkit ? 



Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥