orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

My Busy Life Now ;')



Assalamualaikum bloggers, followers, readers and everybody yang baca blog ini ;)

Holla, long time no see . I miss my blog :'( someone waiting my entry ? Oh, saya menghargainya . *kiss* kekekkekeke

Aku BUSY gila sekarang . Tapi takdelah 24/7 ada kerja. Ada juga masa lapang cuma ianya digunakan untuk bermalas-malasan seperti hari Ahad yang sungguh bosan ni :( ayah taknak ajak jalan-jalan ke :<
actually, walaupun aku nak ambil pmr this year, tapi aku buat penilaian pada diri aku sendiri, macam tak serius je nak ambil pmr. kan someone yang nak ambil pmr maybe akan terasa cuak or somethin' bila memikirkan pasal exam tu tapi aku . . . 
bila siang (balik sekolah or cuti) aku akan bermalas-malasan , tengok tv , gaduh dengan adik-adik aku or tolong mama masak lepastu aku baca buku novel aku yang dah keberapa kali aku ulang baca. *rasanya dah boleh hafal jalan cerita* lepastu tengok-tengok dah malam ... aku rasa cam , "cepatnya masa berlalu" padahal aku yang selalu bangun lambat dan buang masa (-__-) 
sebelum nak tidur , aku akan terfikir apa yang aku buat siang tadi . kadangkala aku rasa aku tak patut buang masa sebab aku rasa pmr macam dah nak dekat tapi aku ... tak buat apa-apa pun . asyik bermain . leka . lalai . *rilekk*  lepastu aku harap esok aku bangun aku takkan dan taknak buang masa lagi. aku mesti mencari kerajinan dalam diri. mana boleh malas-malas dah ! mesti ! >_< tapi ... aku masih bermain seperti tiada apa-apa yang akan berlaku :'(! teruknya syeira >.< 

kelmarin , aku dan adik telah dimarahi oleh mama kerana asyik buang masa . kami pun rasa menyesal dan terus berubah sebanyak 360 darjah. aku taktahu sampai bila ianya mampu bertahan ;3 nampaknya lepasni kalau kiteorang malas lagi , mama kena lah merajuk dengan kami pulak >.< ohhhhhhh 

pasal kehidupan harian di sekolah , kawan dan waktu tusyen pulak ...\\
setiap hari macam biasa, kena bangun pagi ... hambar betul kehidupan aku :( sejak sekolah pagi , aku tak pernah lagi keluar sekolah setelah aku masuk kedalam sekolah. tidak seperti form 1 & 2 dulu. lepas je ayah hilang dari pandangan , aku akan keluar sekolah dan singgah dikedai makan depan sekolah . hmmmm rindu gila :( sekarang dah tak sama macam dulu. aku kena jadi budak baik kalau tak ... budak kelas aku terutama perempuan akan pandang aku lain macam *sigh* mereka semua sangat baik . *terharu...* waktu rehat je kiteorang yang rehat kat anjung kena bergegas kalau tak , budak india akan mengambil meja kami ... sedih betul sekarang . 
aku taktahu lah kenapa aku lambat sangat nak catch up certain subjek >_< sains dah masuk bab 4 tapi bab 1 aku masih tak ingat nama-nama lungs (alveolus,bronchiole) whatever -_-
ada pelajar yang excited gila *mereka gila sebenarnya* nak belajar bab 4 (pembiakan) tapi aku tak excited langsung. entah apa-apa bab kali ni. memalukan ohhh ~~ lantak lah dorang nak kata aku tak bernafsu ke apa tapi aku tak kesah ;) sains meng'jam' kan otak aku ! -_-
math walaupun cikgu yang ajar tu comel sangat tapi aku still tak faham topik 1. walaupun masa belajar aku faham ... tapi bila suruh buat latihan , otak aku lupa segala-galanya . jyeah ! seronok betul :O circle adalah topik yang paling menyusahkan setakat ini ;p
sejarah , bab 1 complete. alhamdulillah. bab 2 , keganasan 14 hari dan malayan union senang ;) alhamdullilah complete jugak. tapi masuk bab umno dan tokok-tokoh (dato' onn jaafar) aku dah mula tak faham dan terpaksa baca buku teks berulang kali ;( sedih betul . dah ah kena buat presentation pasal ni ! tapi aku tak faham so macam mana nak present .. *cedih* upss , siapa yang buat kan presentation tu ? aku harap presentation yang disertai6 orang pelajar ni akan berjalan dengan lancar , insyaAllah ;) jangan bikin serabut sudahlah ...
bm .. masa form 1 & 2 dulu karangan kiteorang belajar yang simple-simple je . naik form3 somethin' happen ... kiteorang kena include kan ayat-ayat yang bombastik untuk dapatkan markah full -_- baru sekarang diajar . memang taklah nak score dengan drastik . ayoyoyo...

apa-apa pun , buat masa sekarang aku memang malas nak mengahafal. kalau boleh aku harap sangat aku boleh fokus 100% dalam kelas dan bila aku baca , terus masuk dalam kepala otak aku ni ! aku tak bodoh :)!
kelas BA ramai yang dapat 8A kan , so I WANT IT TOO ! 
nobody don't want to be success , right .

friends :
im okay with them terutama puyi and ieyfa but not lily .
she's different and i don't know why she change. 90 darjah you know.  i hate this . really hate . 
wanna her back . The Old Lily Back ! >_< miss she badly . 

tusyen aku benci someone there . kalau aku tak datang maknanya aku busy kat sekolah or somethin' -_- tu pun nak kecoh . urgh 


kena buat jadual homework . kalau tak ... memang lupa lah pada homework . dah lah homework bertimbun :( memerlukan sebuah robot untuk tolong saya . tolong , tolong ...


domo kini tidak lagi tidur dengan saya . goodbye my friend its hard to let you go *ubah lirik sikit* gitar ku , lama ku tak main mu . 


its damn true !!!! mum , dad , hope you will undertand me forever !!! i hope ! 


kalau aku ada masa lapang *sangat-sangat lapang* insyaAllah aku akan segera update blog ni tau ;) sorry if dah lama tak update. aku dah jelaskan kenapa and harap korang memahami ku . ahakss . follow my instagram : syahirahyusri and my twitter : syahiwaa (selalu update) don't worry . whatsapp pun selalu on/available . don't worry . ahakss kalau tak on tu maknanya wifi takde lah . hahahahahaha ;D panjang entri kali ini :O

kalau ada typo dalam entri ni , minta maaf tau . harap korang faham apa yang cuba disampaikan .. hehehe

thank you so much reading my blog. /// xoxo loveyou all so much . 
bye !
adios.

Labels: , , , ,


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥