orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

Satu Cerita - # part 3




Assalamualaikum ... 

Hmmm , macam mana ni . Esok dorang semua ajak keluar . Aku pulak tak masyuk :3 Arghh ~ benci la cemni . Duit duit oh duit mana kau hah ?!!! 

Emma menjenguk tabungnya , kosong . Emma tak duduk senang . Otak nya ligat berfikir dari mana nak mendapatkan wang . 
Lalu , dia teringat pada ayahnya . Lalu senyap-senyap Emma masuk ke bilik ayah dan ibunya untuk menjalankan ' misisnya '.
Emma menjumpai dompet ayahnya lalu dia mengira-ngira wang didalamnya . " Ehh , ada rm 450. " Emma mengambil satu not 50 kerana dia yakin ayah nya pasti tidak akan sedar akan kehilangan not 50 itu . 

Keesokan harinya , Emma bergembira bersama rakan-rakannya di sebuah pusat beli belah yang terkenal di ibu kota . Bila senja baru lah dia pulang ke rumah . Emma rasa puas setelah meluangkan masa untuk dirinya dan rakan-rakan . 

Selepas makan malam , Emma terus masuk ke biliknya . Dia mengeluarkan baki duit yang di ' ambil ' dari dompet ayahnya . Masih ada rm 20 . Lama dia terdiam dan berfikir sesuatu . 

Dia rasa menyesal kerana mengambil duit tanpa pengetahuan ayahnya . Niatnya bukan nak mencuri tapi kalau dia minta pada ayahnya pun , tidak mungkin akan diberi . Emma mengeluh . Terasa dosanya semakin bertambah . 
Teringat yang tahun depan dia bakal menduduki SPM . Adakah doa-doanya nanti akan diterima Allah swt ? ... Ya Allah , Emma takut . 

Emma berjanji pada dirinya , apabila dia besar kelak , dia akan mengganti duit ayahnya yang pernah diambilnya secara senyap-senyap . 
Dia juga berharap , semoga Allah tak menghukumnya . Dia kesal ... 

p/s - cerita rekaan semata-mata k :)

Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥