orang sedang golek-golek(s)ㅎㅎ


Instagram
NOTICE ME SENPAI
SYA
[2♡17]-Currently doin Foundation in Law at UITM Dengkil.

$


Assalamualikum! Syahirahyusri - 19 - Blog about : personal life | blog tutorials & stuffs | short stories | girl stuffs


Entry About Link Stuff




Let's Click !



N♡te t♡ self :

The only thing you'll be sorry in the future is to do things without a purpose. Be rich, not only on numbers but focus more on experiences. Be strong, to know that failures are the keys to success. Be kind, it's our responsibility to build a better world. Be thankful, and you'll find happiness in little things. Greater things are waiting ahead, all you need is to believe, look forward and stay positive.

((always keep in touch))

learn something new




Assalamualaikum . 

Yoo , cepatnya pukul 5 . 
Best woo ulang tayang tengok drama warkah terakhir . Sedih . 

Masa tengok episod satu aku tak faham langsung apa yang dorang cakap sebab cakap dalam bahasa Sarawak en . Nasib baik ada bahasa Inggeris kat situ . 
Masuk episod ke berapa entah , ada translate bahasa Melayu lak . Toksah pening kepala lagi . alhamdulillah :D

Tahu tak , rupanya bahasa Sarawak ni unik k . Memang kita dengar macam pelik je . Kitak - kamek eh pebenda tu tapi kalau dah teror kan mesti seronok dapat cakap loghat Sarawak v^^

Kalau aku cakap , '' Kamek sik lawa '' hahaha mesti kitak orang ingat kamek kelaka yang kamek ni CANTIK kan . Sebenarnya sik ada la . Maksud Kamek sik lawa tu 

Kamek - saya 

Sik - tak / tidak 

Lawa - sombong 

Bait la , kalau kitak mahu belajar bahasa nya Sarawak , bolah , bolah , tapi sikboh plente . Kamek pun baru belajar . Sik faham ? auk lah , cari dalam tenet . 
Kitak bolah cari di sitok - Kamus Dialek
byebye , 

Sikboh lupa , sekolah nak dekat . 

Labels:


Copyright. All rights Reserved | syahirahyusri Official Blog ♥